GAAC COMMERZ GMBH KIEST PACTON VOOR HET ZWARE WERK

GAAC COMMERZ GMBH KIEST PACTON VOOR HET ZWARE WERK
Terug aug 24, 2017

MITTENWALDE (DE) - Directeur Peer Vogel van GAAC Commerz GmbH in het Duitse Mittenwalde - enige kilometers onder Berlijn - kiest voor de zware toepassingen bewust voor trailers van Pacton. Directeur Peer Vogel: "De nieuwe Pacton semi-dieplader wordt ingezet in combinatie met een nieuwe Scania-truck, met een Palfinger PK92000 kraan; de zwaarste in ons wagenpark."

GAAC Commerz is een multidisciplinair bedrijf, actief op verschillende deelfronten. Naast een tuin- en bouwcentrum in Mittenwalde én een pakketservice die in opdracht van Hermes werkt, verleent de onderneming een groot aantal diensten op het gebied van transport en logistiek. Met name in het zware segment en in het speciaaltransport is GAAC sterk. Naast het transport van bouwmaterialen en (zware) bouwmachines richt men zich op de verhuur van mobiele kranen, van 30 tot 130 ton. Het wagenpark bestaat onder meer uit zestien trucks met autolaadkraan, trailers in soorten en maten en een range - elf stuks - aan mobiele kranen en 25 eenheden trekker met trailer.

Containertransport

Met de nieuwe Pacton-oplegger, type SWD.238.L-B22S, beschikt GAAC over een semi-dieplader met twee gestuurde assen. Omdat er veel op kleine bouwplaatsen wordt gemanouvreerd, is de oplegger voorzien van Tridec HF E besturing. Natuurlijk is de trailer voorzien van vele twistlocks en ook in oprijrampen is voorzien. GAAC zet de trailer in voor met name het transport van bouw- en wooncontainers. Dankzij de lage hoogte van de oplegger, 90 cm, kunnen ook de hogere containerdelen probleemloos worden getransporteerd. In combinatie met de nieuwe Scania met Palfinger-kraan, kan het gehele transport met één combinatie worden gerealiseerd.

Robuust en intensief

Het was niet de eerste Pacton-oplegger voor GAAC. Sterker nog, de alleerste oplegger die men aanschafte - in 1993 - was een gebruikte Pacton. Deze is niet meer in gebruik, maar de afgelopen twee jaren werden reeds twee andere Pacton-opleggers aangeschaft, voor wat Vogel 'het normale transport' noemt. Met de nieuwe semi-dieplader komt het totaal op drie Pacton-opleggers. Vogel beredeneert: "Voor het zwaardere werk willen we betrouwbare, maatwerk trailers inzetten met een robuuste bouwwijze. We gebruiken de trailers acht jaar intensief. Daarna hebben de trailers van Pacton ook nog een behoorlijke restwaarde."